שומרים על פרטיות המשתמשים – הכול על חברת IntentIQ (Cookieless Advertising Solution)

הגלישה ברשת האינטרנט נעשית לכאורה לבד – אדם, דפדפן, מחשב אחד ומולו אתרי אינטרנט שונים. בפועל, ישנו "ג’ונגל" שלם של גורמים שמעורבים בכך. בכל אתר אליו נכנסים, מקבל ביטוי אוסף של מוצרים טכנולוגיים וגורמים שעומדים מאחוריהם, כולל מפרסמים. כך שישנה אינטראקציה מורכבת למדי אשר בין השאר עשויה לפגוע בפרטיות. מצב זה והיבט הפרטיות במיוחד, נמצאים במגמה מעניינת של שינוי. אלה כמה הסברים על כך ועל הפתרונות המעניינים של חברת IntentIQ.

עוגיות, תועלות וחסרונות 

עוגיות הולכות טוב מאוד עם קפה, אבל גם עם אתרי אינטרנט. כך היה מזה שנים. אבל נראה שהדברים נמצאים במגמת שינוי משמעותית. העוגיות מסייעות להתאים את תוכן האתר ותוכן פרסומות לגולש, אבל הוא לא בהכרח יהיה מעונין בכך. נושא העוגיות והטיפול בהן הוא נושא טכני ומורכב למדי. התפתחו סביבו פתרונות שונים למיצוי התועלת שגלומה בו וגם, בשנים האחרונות, פתרונות לקראת עתיד ללא עוגיות, כמו אלה של חברת IntentIQ. לא מכירים או זוכרים בדיוק מה הן עוגיות? אז כתזכורת קצרה – מפרסמים מציגים מודעות בכדי להשיג לקוחות ולקדם מכירות. מטרה קלאסית במסגרת פעילות זו, היא להתאים באופן הטוב ביותר, את המודעה המוצגת לקהל שצופה בה ואפילו לאדם ספציפי. אבל אם אדם גולש לאתר, איך תדעו מי זה? האם הוא לראשונה באתר? מהן העדפותיו שקשורות למוצר שמפרסמים וכן הלאה? שיטה מקובלת כמענה לכך, היא לרשום מידע מסוג זה בקבצים קטנים שמכונים קוקיז. יוזם זאת שרת אתר האינטרנט והקובץ נשמר עליו וגם במחשב שממנו מגיע הגולש. וכך המנגנון הזה אוגר עליכם מידע, מעדכן ומרחיב אותו בכל כניסה לאתר. בסך הכול יש כאן מנגנון מצוין למפרסמים, אך גם סכנת פרטיות ואבטחה משמעותית לגולשים.

עתיד ללא עוגיות

בשנים האחרונות, גורמים שונים ומגמות טכנולוגיות מסוימות בשטח, דוחפים לכיוון צמצום השימוש בעוגיות. מבחינת גולשי האינטרנט, שינוי כזה אמור להיות שיפור מהיבטי פרטיות ואבטחה. אך הוא גם יהיה (ולמעשה הוא כבר) בעל השלכות משמעותיות למפרסמים. מה עושים מבחינה זו? אל דאגה! כבר יש פתרון, מוכח בשטח ומתוחכם במיוחד – השירותים שמציעה חברת IntentIQ. בתמצית, מדובר על זיהוי דפדפנים ואפליקציות, תוך שמירה על פרטיות הגולשים. כך ניתן להתאים פרסומות באופן המיטבי לצופים בהן, בין אם הם רואים אותן במחשב אישי, סמארטפון, טלביזיה מחוברת לאינטרנט או טאבלט או כל התקן אחר.

שירותי החברה, במבט מקרוב

למעשה, IntentIQ מציעה חבילת שירותים משלימים, אשר מספקים פתרון מלא בתחום זה. זאת, כולל פתרון למדידת אפקטיביות הפרסום. שירותים ספציפיים ובולטים שלה הם:

  • Identity Device Graph – מיפוי דינאמי של היקף גדול של התקנים שמחוברים לאינטרנט, בזמן אמת, כך שלחברה יש מידע עדכני לגבי ההתקנים, הקשר בין ההתקנים וזהות המשתמשים.
  • Bid Enhancement – פתרון עבור Supply Side Platform (SSP) ו-publishers, לשיפור CPM, bid ratio ,fill-rate והגדלת ההכנסות.
  • CTV Attribution – התאמת מודעות ומדידת התוצאות עבור פרסום בטלוויזיה מחוברת לאינטרנט (CTV / connected TV).
  • Browser Identity Hub – זיהוי על פני אתרים והתקנים שונים, ללא תלות בכתובת IP ובשינויים בה.
  • iOS Re-Engagement – פתרון שמאפשר למפרסמים להמשיך ולשמור על קשר רצוף עם משתמשי אפליקציה, גם כאשר הם לא משתמשים בה יותר או אפילו הסירו אותה ממכשירם.
  • ATTLICA – פתרון שיוך (ייחוס / attribution) חוצה אפליקציות. עובד תוך עמידה בכללי שמירת הפרטיות של ה-App Store של אפל.

לסיכום

אם אתם עוסקים בתחומי השיווק והפרסום באינטרנט, את חברת IntentIQ והשרותים פורצי הדרך שלה, כדאי לכם מאוד להכיר.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על מה שמעניין אתכם

על הרכבת קואליציה בישראל