פרסומות ביוטיוב: לאפשר או לא – ומה המחיר?

יוטיוב הפכה בעשור האחרון לפלטפורמה המרכזית בכל הקשור למוזיקה כמו גם קבצי וידיאו, כאשר יותר ויותר בעלי עסקים כמו גם חברות נעזרות בפלטפורמה הזו לטובת פרסום ממוקד המתבצע מתוך מטרה לחשוף את קהל הלקוחות הפוטנציאלי כמו גם הקיים לטובת פרסום של שירות או מוצר. מאחר וליוטיוב נכנסים מדי יום מיליוני גולשים מהארץ כמו גם מהעולם והוא נחשב לאחד האתרים המבוקשים ביותר, היכולת להעביר את תקציב הפרסום לטובת פרסום ממוקד המתבצע דרך הפלטפורמה הזו מהווה הזדמנות מעולה להגדיל את החשיפה ואף לנהל את תקציבי הפרסום בשקיפות מלאה, בדומה לפרסום המתבצע דרך הפלטפורמה של מנוע החיפוש הגדול בעולם – גוגל. אם גם אתם מתכננים לפרסם ביוטיוב, להלן כל מה שצריך לדעת לגבי עלויות, והאם כדאי לאפשר את זה.

פרסומת ביוטיוב – כל מה שצריך לדעת

את הפרסום ביוטיוב מנהלים דרך פלטפורמה בשם Adwords אשר מאפשרת לבצע ניהול של המודעות בהתאם להגדרות מראש כמו למשל הגדרה של הסרטון כתוכן שיווקי, פרסומת שנמצאת על סרטון או לצדו כמו גם יכולת להציג טקסט במודעה. בנוסף, ניתן לבחור במיקוד אוטומטי שאותה ניתן לפזר על גבי עמודים שונים ביוטיוב, כאשר ניתן לשלב את המודעה ביחד עם מלל לפני עליית הסרטון בשילוב של מילות מפתח.

בשנים האחרונות ניתן להבחין כיצד מודעות הפרסום ביוטיוב הפכו למתוחכמות יותר, בשל ההבנה כי המסר אותו מעבירים צריך להיות מדויק וממוקד בהתאם לקהלי היעד. היתרון של פרסום דרך הפלטפורמה של יוטיוב נובע הן בשל היכולת להגביל את הפרסום לפי שיקולי התקציב, וזאת בעקבות תשלום אשר מתבצע בהתאם להיקפי הצפייה. כיום ניתן ליצור קשר עם חברות מקצועיות אשר מנהלות את הפרסומות לאורך זמן, לצד שימוש במילות מפתח וכן זיהוי של פלח השוק במטרה לעקוב אחר התוצאות של הפרסום. בעבור מי שמחזיק בעמוד יוטיוב פעיל, הפרסום הוא בעל השפעה אדירה על היכולת להגדיל את החשיפה לעמוד שלכם, ואף ליצור שיתופי פעולה עם ארגונים כמו עסקים.

מהן העלויות של פרסום ביוטיוב?

פרסום ביוטיוב מחייב השקעה כספית לא מבוטלת, בייחוד מאחר וככל שמרחיבים את הפרסום כך עלויות הפרסום עולות. בנוסף, צריך לקחת בחשבון כי התזמון של העלאת הפרסום משפיע גם הוא על המחיר אבל גם על חווית הלקוח. חלק מהלקוחות לא אוהבים לצפות בפרסומות בזמן שהם צופים בסרטונים, אולם כאשר לוקחים בחשבון כי בזכות הפלטפורמה הזו ניתן להגדיל את ההכנסות, אפשר לומר כי ההשקעה הכספית בפרסום המתבצע ביוטיוב יכול בהחלט לסייע לטובת שני הצדדים.

לסיכום

פרסום ביוטיוב מהווה הזדמנות מעולה בעבור בעלי עמוד יוטיוב לפרסם ולקבל תשלום ואילו למפרסמים להעביר את תקציב הפרסום לאפיקים בעלי השפעה על היכולת לפנות לקהל יעד ממוקד.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על מה שמעניין אתכם

על הרכבת קואליציה בישראל