פרסומות בטלוויזיה: האם זה עדיין עובד – או שהגיע הזמן לעבור לפלטפורמות אחרות?

עולם הפרסום חווה שינויים דרמטיים בשנים האחרונות, וזאת בשל מגמה שבמסגרתה יותר ויותר צופי טלוויזיה עוברים לצפייה בפלטפורמות אחרות כמו למשל יוטיוב או הרשתות החברתיות, כמו גם מנצלים את הקדמה הטכנולוגית לטובת צפייה מאוחרת. יחד עם זאת, חשוב להבין כי פרסומת בטלוויזיה ובייחוד בפריים טיים עדיין נחשבת לבעלת פוטנציאל אדיר מבחינת פנייה ללקוחות פוטנציאליים כמו גם קיימים. האם מדובר בסופו של עידן? ובכן, התשובה מורכבת, כפי שנסביר כעת.

פרסומת בטלוויזיה – ספוט יוקרתי ובעל חשיבות מבחינת פרסומית

בעבור בעלי עסקים כמו גם ארגונים, הפלטפורמה של הטלוויזיה היא פלטפורמה חזקה מאוד אשר מאפשרת לפנות לקהל יעד רחב, בניגוד לפרסום בפלטפורמות אחרות כמו גוגל, יוטיוב או הרשתות החברתיות שבהן ניתן דגש על פרסום המתבצע בהתאם לקהל היעד המבוקש. כאשר מפיקים את הפרסומת בצורה מקצועית ועם מסר ברור, ניתן לנצל באופן אידיאלי את הטלוויזיה לצרכים של פרסום ושיווק אבל גם לטובת מיתוג בית העסק. שיטת התמחור של פרסומות בטלוויזיה מבוססות על אורך הפרסומת, רצועת השידור כמו גם הרייטינג אשר מהווה אלמנט חשוב מאוד שיקבע בסופו של דבר את המחיר אותו תידרשו לשלם בעבור פרסום. בתוכנית עם רייטינג גבוה מאוד, המחיר של פרסומת בטלוויזיה יכול להגיע לסכומים שחוצים את רף ה-20,000 ₪ ואפילו יותר, בעקבות חשיפה גבוהה מאוד. פרסומת זו מכונה "ברייק הזהב" והיא מוכרת לא רק כאן בישראל אלא גם בעולם, כאשר בארה"ב למשל פרסומת המוקרנת בזמן שידור של משחק הסופרבול נחשבת למשבצת היוקרתית ביותר, ומתומחרת בהתאם בעקבות צפייה של למעלה מ-100 מיליון אמריקאים.

פרסום בפלטפורמות הדיגיטליות – כל מה שצריך לדעת

עם המעבר לצפייה מאוחרת, הערוצים הגדולים בישראל סובלים מירידה עקבית של צופים ובהתאם לכך גם היקף החשיפה יורד. על כן, הפנייה של תקציב הפרסום לפלטפורמות כמו גוגל, יוטיוב או הרשתות החברתיות מהווה הזדמנות מצוינת לבצע תהליך פרסום ממוקד שאותו ניתן גם למדוד ולבחון לגבי מידת ההצלחה, בניגוד לפרסומת. יחד עם זאת, מאחר והתנועה של הצופים עוברת לפלטפורמות הללו המחירים זינקו, ועל כן התייעצות עם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום יכול לאפשר לכם כבעלי עסקים לקבל החלטה האם אכן נכון לפרסם ובאיזו אסטרטגיה, לטובת מינוף של כספי השיווק והפרסום.

לסיכום

פרסומת בטלוויזיה נחשבת עדיין למבוקשת מאוד בקרב מפרסמים, אולם בשנים האחרונות אנו עדים למגמה שבמסגרתה יותר ויותר ארגונים, חברות כמו גם בעלי עסקים מנצלים את הפלטפורמה הדיגיטלית לטובת פרסום ממוקד שאותו ניתן למדוד, בניגוד לפרסומת בטלוויזיה. קבלת ההחלטה לגבי נתיבי הפרסום צריכה להתבצע בהתאם לצרכים שלכם ותוך בחינה של תקציבי הפרסום בטלוויזיה אל מול הרשתות החברתיות או גוגל, לטובת פרסום אפקטיבי.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על מה שמעניין אתכם

על הרכבת קואליציה בישראל